همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

نقش شاسی در تعادل و حفظ پایداری خودرو

Logopit_1626954943410_compress96

شاسی خودرو یا car chassis ، در اصل همان اسکلت خودرو است. شاسی ها از قطعات فولادی و یا آلومینیومی به وسیله جوشکاری های صنعتی ایجاد می شوند. انواع مختلفی از شاسی توسط خودروسازان تولید شده ولی وظیفه تمامی آنها یک امر است ، کل خودرو بر روی شاسی سوار است.

شاسی خودرو دارای ابعاد بسیار حساسی است و در کارخانجات تولید خودرو، به دقت طراحی و جوشکاری و تولید می شوند و در صورت وارد شدن ضربات سنگین در تصادفات و یا وضعیت وخیم جاده ممکن است دچار آسیب شوند.

چنانچه شاسی خودرو دچار آسیب شده باشد ، خودرو تعادل خود را از دست خواهد داد و شما به عنوان راننده خودرو ، این عدم پایداری را حس خواهید کرد. برخی از مالکان خودرو در زمانی که دچار تصادفات رانندگی می شوند، بعد از تعمیرات ، متوجه این عدم تعادل و دلیل آن می شوند ولی مشکل اصلی زمانی است که شما خودرو کارکرده خریداری می کنید و این عدم تعادل را به شما با عنوان وجود ایرادی جزئی در سیستم تعلیق عنوان می کنند.

از کجا متوجه شویم شاسی خودرو دارای مشکلاتی است؟

اصولا این کار توسط شما امکان پذیر نخواهد بود و لذا در هنگام خرید خودرو حتما باید از یک کارشناس ماهر کمک بگیرید. خودروهایی که در سرعت های پایین ، دارای فرمان نامتعادل بوده ، در زمان عبور از موانع جاده ای واکنش های غیر منتظره از خود نشان می دهند، به صورت کج حرکت می کنند ، قطعات جلوبندی و یا عقب بندی آنها زود به زود خراب می شود ، زوایای چرخ آنها به صورت استاندارد تنظیم نمی شود و…

عیوب مشترک سیستم تعلیق خودرو با شاسی معیوب

بسیاری از عیوبی که در یک خودرو در زمینه شاسی و جلوبندی و یا عقب بندی ایجاد می شود با یکدیگر مشترک است، یعنی وجود ایراد در سیستم جلوبندی ممکن است با وجود ایراد در شاسی خودرو اشتباه گرفته شود، لذا ابتدا باید از سلامت سیستم تعلیق خودرو در یک تعمیرگاه متخصص سیستم تعلیق ، مطمئن شد. لاستیک های معیوب ، کمک های خراب ، بوش های طبق و رام فرسوده، دقیقا همان ناپایداری را به خودرو میدهند که شاسی معیوب میدهد.

همانطور که در ابتدا عرض شد ، شاسی در اثر ضربات سنگین وارد شده به خودرو معیوب شده و زمانی که مشخص می شود شاسی خودرو معیوب است، باید آنرا به دست صافکار های متخصص شاسی سپرد، چنانچه ابعاد حساس شاسی به درستی رعایت شود این عیوب نیز برطرف خواهند شد.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *