همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

دلیل یاتاقان زدن سانتافه، هزینه تعمیر سانتافه و سوناتا و اپتیمای یاتاقان زده

Logopit_1626956105897_compress99

در این مقاله جواب موضوعات مطرح در زیر را خواهید فهمید

دلیل یاتاقان زدن سانتافه

چرا هیوندای سانتافه زود یاتاقان میزند

هزینه تعمیر سانتافه یاتاقان زده

هزینه تعمیر سوناتا یاتاقان زده

هزینه تعمیر اپتیما یاتاقان زده

ابتدا راجع به دلیل یاتاقان زدن خودروهای سانتافه و سوناتا و اپتیما بحث می کنیم. این خودروها در ایران از موتور تتا 2 چهار سیلندر 2/4 لیتری بهره میبرند موتوری که بسیار مشکل داشته و چالش های فراوانی را پشت سر گذاشته، این موتور که در چین تولید می شود در این خودروها در ایران سوار بوده و نمونه امریکایی آن برای خودروهای تولیدی در بازار امریکا تولید می شود. این موتور بنا به فراخوان های متعدد کمپانی هیوندای، دارای پلیسه و خورده ریز های فلزی به جا مانده از فلز کاری در خط تولید چین بوده و این موضوع چندین سال ادامه داشته، این پلیسه ها در مسیر های حساس روغن کاری انباشته شده و فشار روغن را کاهش می دهد. موضوع دوم اویل پمپ ضعیف این موتور است و بعد از کارکرد 60/000 الی 100/000 نسبت به اویل پمپ های نو حدود سی درصد افت فشار دارد که این تست توسط خود ما نیز انجام شده و ثابت گشته است. این اویل پمپ ها در کیلومتر های اعلامی حتما باید عوض شوند که خوب این موضوع در ایران چندان اهمیتی ندارد از دید مالک خودرو. موضوع سوم قدرت این موتور است که در شتاب گیری خصوصا در سربالایی ها و با سرنشینان فول ، بسیار ضعیف عمل کرده و نیاز است فشار زیادی به موتور وارد گردد.

اصولا زمانی که خودروهای سانتافه و اپتیما و سوناتا یاتاقان میزنند شما اگر شانس داشته باشید و متوجه صدای غیر طبیعی موتور شوید و آن را سریعا خاموش کنید، با مشکل شاتون زدن مواجه نخواهید شد ولی در عمل به دلیل صدای سیستم صوتی و عدم تسلط فنی راننده به مسائل فنی، ممکن است یاتاقان به حدی لق شود که شاتون بشکند و از سیلندر بیرون بزند.

تعمیر سانتافه و سوناتا و اپتیما یاتاقان زده

بابت تعمیر این موتور ها باید برخی نکات را در نظر داشته باشید.

میلنگ این موتور چنانچه تمایل داشته باشید موتور استاندارد تعمیر شود، باید تعویض گردد، یاتاقان های 25 و 50 موجود در بازار علی رقم تبلیغات و ادعا های بازاریان، جنیون هیوندای و کیا نیست و اصولا این خودروساز به هیچ وجه یاتاقان 25 و پنجاه تولید نمیکند و شدیدا عملیات تراشکاری و پولیش کاری را رد و ممنوع کرده است.

با تمام این احوال برخی به دلیل هزینه بسیار بالای تعمیر موتور تمایل ندارند میلنگ نو تهیه کنند. برای این دست افراد نیز می توان عنوان کرد ریسک تراش میلنگ بالاست و ممکن است موتور جواب ندهد ولی مرکز دکتر موتور با تهیه تجهیزات سنگین و به روز تراشکاری کامپیوتری در کارگاه خود، نمونه هایی داشته که موتور جواب داده است و میتوانید از آن استفاده کنید. اویل پمپ حتما باید عوض شود، ست کامل یاتاقان ها، پک واشر و مدت یک هفته عموما نیاز است.

هزینه تعمیر استاندارد سانتافه و سوناتا و اپتیمای یاتاقان زده در صورتی که شاتون نزده باشند بین 17 ملیون تا سی ملیون بسته به شدت تخریب موتور هزینه در بر دارد و این قیمت در زمان ثبت این مقاله بوده و نیاز است قیمت دقیق را به صورت تماس تلفنی جویا شوید.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

4 پاسخ

  1. موتور اوپیروس همه چی نو میل لنگ شاتون اویل پمپ با دقت بالا جمع شده بعد از یک هفته دوباره یاطاقان زده

    1. بله ولی به دلیل وزن کمتر نسبت به سانتافه کمتر تحت تنش قرار می گیرد. توسان های مدل 2017 و جدید تر دارای موتور تتا 2 نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *