همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

اویل پمپ اصلاح شده هیوندای ، شایعه یا واقعیت؟

Logopit_1626954324920_compress47

مدتی است که در بازار ایران ، تب اویل پمپ های اصلاح شده هیوندای (موتور تتا ۲ چهار سیلندر) حسابی داغ است، اویل پمپ هایی که با قیمت های بیشتری نسبت به نمونه های فابریک سالهای گذشته فروخته می شوند.

لذا تصمیم گرفتیم که یکی از این اویل پمپ ها را تهیه کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

این اویل پمپ ها از همان بالانسر شفت های سری های گذشته استفاده کرده و چرخ دنده های داخلی اویل پمپ نیز همان دنده های قدیمی هستند لذا عملکرد این اویل پمپ ها هیچ فرقی با نمونه های قدیمی ندارد.

تفاوت این اویل پمپ ها در جا پیچ های آن و محل قرار گیری اویل پمپ در زیر موتور است، در حقیقت، این اویل پمپ ها متعلق به موتور های GDI هیوندای است که این موتور ها در داخل سیلندر و محل کانال های روغن، دچار تغییراتی جزئی شده که این تغییرات باعث گردیده محل پیچ های بسیار بلند اتصال دهنده اویل پمپ به سیلندر تغییر کند.

در نتیجه چیزی به نام اویل پمپ اصلاح شده! هیوندای حقیقت واقعی نداشته و عملکرد این اویل پمپ با نمونه های گذشته یکسان است و نیازی به پرداخت هزینه های اضافی به برخی سودجویان بازار که از عدم اطلاعات کافی جامعه بهره لازم را می برند نیست. موفق باشید.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

6 پاسخ

  1. سلام چرا شرکت هیوندای و کیا برای مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فراخوان دادند به علت یاتاقان زدن و اویل پمپ اصلاح شده نصب کردند؟

    1. دوست عزیز اویل پمپ اصلاح شده نبستند فقط آن را عوض کردند و پلیسه های داخل موتور نیز شستشو داده شد.

  2. سلام من مکانیک هستم واشر کامل برای ازرا 3300 گرفتم کد فنی مطابق هست اما واشر های فلزی بغل اگزوز متفاوت هست

    1. دوست عزیز این موضوع که مطرح فرمودید ربطی به بحث اینجا ندارد اما احتمال زیاد چپ و راست بودن واشر رو کنترل نکردید

    1. به طور قطعی نمی توان نظر داد ولی طبق تجربه تعویض اویل پمپ و شستشو و حذف پلیسه ها از درون موتور بسیار مفید واقع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *