همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

تعمیر موتور سانتافه سورنتو اپتیما سوناتا توسان اسپورتیج یاتاقان زده، موتور تتا ۲ و کلی دردسر

Logopit_1626954362691_compress8

در خودروهای چهار سیلندر هیوندای و کیا که در عنوان ذکر گردیده , از موتور چهار سیلندر تتا II استفاده شده که این موتور از نظر خرابی و بی کیفیتی بسیار مشهور است. عمده تیراژ این موتور در چین ریخته گری و مونتاژ شده است و تک و توک موتور های کره ای و آمریکایی در این خودروها در ایران یافت می شود. راجع به مشکلات این موتور بحث های زیادی داشته ایم اما اکنون قصد پرداختن به موضوع تعمیر را خواهیم داشت.

برای تعمیر موتور تتا II دو رکن پایداری و هزینه مثل تعمیر تمامی موتور ها اساس است. اصولاً پایداری موتور بعد از تعمیر به خیلی از جنبه ها وابسته است و هزینه اتمام کار نیز مهمترین عامل برای خوش شدن احوال مشتری, اما حقیقت چیست و چه باید کرد؟

تعمیر موتور سانتافه ، تعمیر موتور سورنتو ، تعمیر موتور توسان ، تعمیر موتور اسپورتیج ، تعمیر موتور سوناتا ، تعمیر موتور اپتیما

ابتدا به بحث پایداری موتور خواهیم پرداخت :

بسیاری از تماس های مشتریان به این جهت است که خودروی آنها به تازگی تعمیر موتور شده و دوباره خراب شده است و به دنبال راهی برای فرار از این باتلاق هستند . با توجه به هزینه های تعمیر موتور و وقت گیر بودن آن، تعمیرات دوباره و سه باره اصلا خوشایند نیست. اما چرا این اتفاق می افتد؟ دلایل زیادی دارد که مهمترین آنها ذکر خواهد شد :

۱- تقلبی بودن وسایل یدکی :

در تصاویر زیر تعدادی میلنگ برای شما ذکر شده که یکی از آنها اصلی و بقیه تقلبی هستند

میلنگ اصلی
میلنگ تقلبی
میلنگ تقلبی
آوریل پمپ تقلبی
اویل پمپ تقلبی
اویل پمپ تقلبی

همانطور که مشاهده میکنید بسیاری از قطعات مهم این موتور تقلبی بوده و در بازار ایران به اسم اصلی به فروش می رسد ، قطعات مونتاژ اربیل عراق ، قطعات تعمیری دوباره نو شده و …

همین امر باعث شد ما در جهت تهیه لوازم صد در صد اصلی , خودمان اقدام به واردات آنها نماییم که این امر باعث شده صدمات این بخش به ما و مشتری ما وارد نشود.

۲- عدم اطلاع از ذات موتور و تعمیر به روش تعمیر پیکانی و 405 :

بسیاری از موتور هایی که ما باز کردیم (موتور هایی که به تازگی در برخی تعمیرگاه ها تعمیرشده و دوباره به مشکل خورده اند ) صحنه های حیرت اوری مشاهده کردیم , مثلا اویل پمپ موتور تعمیر شده نه تعویض، میلنگ به اندازه ۵۰ تراش خورده، واشر سرسیلندر دست ساز مسی استفاده شده ، به جای اورینگ ها و واشر ها از چسپ مزدا ( چسپی بسیار بی کیفیت و ارزان و فاقد هر گونه کارایی در موتور های هیوندای و کیا) استفاده شده، اویل ماژول بدون هیچ گونه توجهی با تمامی پلیسه ها دوباره بدون هیچ گونه سرویسی روی موتور بسته شده، CVVT ها با مقادیر زیادی لقی دوباره بسته شده اند، سر سیلندر به اندازه چندین برابر مجاز کف تراشی شده جوری که سینی موتور به زور بسته می شود، پیستون ها و رینگ های موتور اورسایز شده و در اندازه ۲۵ و ۵۰ اسمبل شده اند ، میل سوپاپ های دود و هوا که با نشان های IN و EX توسط سازنده نشان گذاری شده توسط مکانیک سنبه کاری شده، کپی های میل سوپاپ که جا به جا و برعکس اسمبل شده و ……

تمامی این خطاهای مرگبار برای موتور هیوندای تتا II فقط به این جهت اتفاق افتاده که فرد مکانیک اطلاع قبلی از موتور نداشته است.

بحث هزینه تعمیر موتور :

در مورد این بخش قبلا صحبت هایی داشته ایم اما باید دو نکته را در زمان تصمیم گیری برای تعمیر موتور در ذهن داشته باشید .

موتور های تتا II عموما قبل از ۲۰۰ هزار کیلومتر خراب می شوند ( خیلی کمتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر – عمده خرابی این موتور ها در کیلومتر ۳۰ هزار الی ۱۰۰ هزار اتفاق میافتد) لذا بسیاری از قطعات این موتور دوباره بدون هیچ مشکلی دوباره قابل استفاده خواهد بود و نیاز نیست رقم های نجومی بابت تعمیر موتور و یا تعویض موتور پرداخت کنید. در واقع بسیاری از هزینه ها در تعمیر موتور در بسیاری از مراکز ، غیر ضروری بوده و نقشی در پایداری موتور ندارند و هزینه بی جا خواهد بود.

با انجام تراشکاری های تخصصی میتوان برخی از قطعات موتور را دوباره احیا کرد به طوری که از پایداری موتور کاسته نشده و هزینه های شما کاهش یابد. اما این تراشکاری ها بسیار حساس بوده و دقت و فن مخصوص این موتور ها را نیاز دارد. اکثر مواردی که باعث برگشت خوردن موتور و خرابی دوباره می شود خطا در محاسبه و خطاهای اجرایی در تراشکاری ها است.

موتور های شاتون زده که سیلندر آنها نیز پاره شده در این مرکز توسط دستگاه های پیشرفته دوباره ریخته گری می شود.

اما در نظر داشته باشید تا زمانی که موتور کامل شکافته نشود نمیتوان در مورد هزینه بحث کرد زیرا لوازم معیوب و سالم قابل شناسایی نیستند.

عزیزان تراشکاری این موتور ها با موتور های ساخت ایران خودرو و سایپا متفاوت بوده و بسیار حساس است لذا حتما در انتخاب مکانیک خود دقت فرمایید ما در کنار تیم تخصصی دکتر موتور اقدام به راه اندازی تراشکاری مخصوص این خودروها نموده ایم که در هیچ تعمیرگاه دیگری نخواهید یافت که مکانیک خود تراشکاری داشته باشد. حساسیت کار بسیار بالاست لذا تصمیم با شماست.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *