همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

تعمیر کولر هیوندای و کیا | دلیل خرابی کولر هیوندای و کیا

Logopit_1626954304104_compress11

خودروهای هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۱ به بعد از نسل جدید کمپرسور های سواچ پلیتی با کنترل برقی سلونوید کمپرسور استفاده میکنند. این کمپرسور ها عموما کلاچ مغناطیسی ندارند و سلونویید کمپرسور میزان فشار کمپرسور و فعالیت آن را کنترل میکند.

سواچ پلیت قطعه ای است که پیستون های کمرسور بر روی آن قرار دارند و به واسطه فنری که زیر آن تعبیه شده و سلونویید کنترل می شود. اگر سواچ پلیت در حالت بدون زاویه قرار داشته باشد پیستون های کمپرسور فعالیت مکش تراکمی ندارند. هرچه زاویه سواچ پلیت بیشتر شود میزان کورس پیستون ها بیشتر شده و مکش و تراکم کمپرسور بیشتر می شود. سلونویید کمپرسور وظیفه تغییر و کنترل سواچ پلیت را دارد و خود این شیر برقی از ECU دستور می گیرد.

عمر این کمپرسورها کم است، به دلیل استفاده از پیستون های پلاستیکی، به مرور ساییدگی های پیستون ها باعث ایجاد گرفتگی در بخش هایی از کندانسور و مدار های حساس گاز پر فشار می شود. این اتفاق با قطع شدن کولر خودرو در گرمای زیاد و ترافیک ها می شود. بعد از آن هر از گاهی احساس خواهید کرد باد کولر گرم شده، ممکن است از بعضی از دریچه ها اصلا باد خنک جریان نداشته باشد و یا کمتر خنک باشد. بعد از این مرحله نیز کلا کولر قطع خواهد شد.

عمر مفید این کمپرسور ها حدود سه سال است و بعد از این مدت شما ممکن است با این مشکلات برخورد کنید.

عزیزان این کمپرسور ها به هیچ عنوان تعمیر پایدار ندارند، در زمانی که خراب می شوند فقط باید تعویض شوند پس اگر جیب خود را دوست دارید به هیچ عنوان دنبال تعمیر آن نباشید. هستند تعمیرکارانی که شما را جذب خود کنند و مبلغی از شما دریافت کنند بابت تعمیرات اما مطمئن باشید دوباره هزینه خواهید کرد و کل سیستم کولر نیز به دلیل دست کاری های غیر اصولی آسیب دیده و هزینه شما بیشتر می شود.

در حال حاضر دو مدل کمپرسور کره ای در بازار بهتر از بقیه کار کرده و قابل اعتماد تر هستند که با مارک هانون و داوون شناخته شده اند.

حتما باید کندانسور در زمان تعویض کمپرسور تعویض شود تا گرفتگی های کندانسور باعث خرابی کمپرسور جدید نشود، کندانسور های تایوانی از قیمت مناسبی برخوردار بوده و خنکی خوبی نیز دارند. سیستم مدارات گاز کولر باید با گاز ازت کامل شستشو شود و فقط در این صورت است که دیگر برای کولر خودروی خود به تعمیرگاه نخواهید رفت.

به غیر از کمپرسور این خودروها، یک ایراد ذاتی دیگر نیز وجود دارد که بیشتر در خودروی سانتافه DM مشاهده می شود، لوله H این خودرو نشتی پیدا میکند و در این صورت گاز مدار خالی می شود.

بهتر است برای تعمیرات کولر خودروی هیوندای خود به مرکزی تخصصی و قابل اطمینان مراجعه فرمایید تا مشکلات ثانویه گریبانگیر شما نشود.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

12 پاسخ

  1. سلام
    سانتافه 2014
    پارسال کمپسور کولرش تعویض شده
    تو جاده هر دو کولر عقب و جلو روشن بود که یهو باد کولر گرم شد.
    چک کردم اصلا گاز تو مدار نیست
    ممکنه فقط یه نشتی ساده باشه؟
    آیا فقط با رفع نشتی و شارژ گاز درست میشه؟
    هزینه تقریبی چقدره؟

  2. سلام من چند سالی هست که کولر اتومبیل های خارجی کار میکنم ولی برای اولین بار یه اواپراتور توسان تعویض کردم و به مشکل خوردم اونم اینکه دیگه کولر اف نمیکنه حتی ترمستات هم عوض کردم ولی فایده نداشت لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم ایا از جنس اواپراتور میتونه باشه

    1. اگر سنسور دمای اواپراتور بدون مشکل کار میکند به احتمال زیاد اواپراتور نصب شده دارای قطر متفاوت با نمونه استاندارد است.

  3. با عرض سلام و احترامن یک خودرو آزرا گرنجیور ۲۰۱۲ دارم که ۱۴ هزار کیلومتر راه رفته.
    حدودا دو ماه است که کولر ماشین خوب خنک نمیکنه و دیروز که هوا گرم شده بود تو ترافیک اصلا خنک نمیکرد و در حرکت هم باد کولر خیلی کم خنک بود ، لطفا راهنمایی بفرمایید که :
    ۱- مشکل چی میتونه باشه ؟
    ۲- راه حل چیست؟
    ۳- در صورت نیاز به تعمییر لطفا تعمییرگاه مطمئن معرفی بفرمایید.

    1. مشکل گرفتگی کندانسور هست که به دلیل تولید پلیسه از کمپرسور ایجاد می شود. گاهی هم ممکن است به دلیل وجود نشتی فشار داخل مدار کاهس یافته باشد. ابتدا فشار گاز مدار را چک کنید اگر به اندازه استاندارد بود نصبت به تعویض کمپرسور و کندانسور و شستشوی کامل مدار با گاز ازت اقدام فرمایید.

      1. سلام خسته نباشید
        کولر توسان ۲۰۱۷درجه روی ۲باشه کلا حالت آف خنک نمیکنه روی درجه ۳و ۴ هم خیلی کم خنک میکنه

        1. این میزان خنکی که می فرمایید به جهت پرتاب باد بیشتر در دور های 3 و 4 است نه عملکرد سیستم. ابتدا میزان گاز سیستم کولر را چک نمایید سپس عملکرد کمپرسور و کندانسور باید بررسی شود. نیاز است که به تعمیرگاه مراجعه فرمایید.

  4. سلام روزخوش
    من یک خودرو هیونداi30 دارم مدل ۲۰۱۱ از اول تابستان ۱۴۰۱تاالان ۳باگاز کولر تخلیه شده هربامیبرم میگه به جاش نشت داشته مشکل حل شد وحدودا ۲هفته کار میکنه بعد دیگه کلا گاز تخلیه وباد گرم میزنه الان دوباره همین اتفاق افتاده وباز هم باد گرم میزنه
    لطفا راهنمایی کنید مشکل اصلی از کجاست که باعث نشت گاز میشه واگر تعمیرکارهم دارید ادرس وشماره تلفنش را برام بفرستید ممنون میشم .

    1. اگر گاز کولر تخلیه می شود حتما در سیستم نشتی وجود دارد ، این نشتی ممکن است از مدار گاز کولر و یا خود کمپرسور و یا از داخل اواپراتور درون کابین باشد حتما باید نشتی بر طرف شود تا گاز تخلیه نشود. جهت بررسی می توانید به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

  5. سلام
    ماشینم سانتافه ۲۰۱۵ س که کولرش در دور کم و حالت ابستاده و ترافیک خنک نمیکنه
    علتش چیه؟

    1. باید عملکرد کندانسور و کمپرسور چک بشه ، اگر مشکل از گرفتگی کندانسور باشد نیاز به تعویض کمپرسور و کندانسور است ، اگر شیر برقی کمپرسور ایراد داشته باشد بایستی شیر برقی کمپرسور تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *