همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

چرا ارتفاع خودروهای جنسیس و سنتنیال کم می شود؟ نکاتی در مورد سیستم تنظیم ارتفاع جنسیس و سنتنیال

Logopit_1626957297818_compress53

سیستم تعلیق خودروهای هیوندای جنسیس و سنتنیال منحصر به فرد بوده و این سیستم را در کمتر خودروی دیگری میتوان یافت. این سیستم بر اساس فشار باد کنترل و تنظیم می شود و در عمل این خودروها بر روی باد حرکت می کنند. اجزای کلی سیستم تنظیم ارتفاع و تعلیق این خودروها عبارت اند از :

  • مخزن ریسرور که باد با فشار در آن ذخیره می شود.
  • کمپرسور برای انتقال فشار باد ریسرور به کمک ها
  • رله ها و سنسور های کنترلی
  • مدار انتقال باد
  • دو عدد بالن در چرخ های عقب
  • دو عدد کمک بادی در چرخ های جلو
  • انژکتور تزریق باد در قسمت جلوی خودرو سمت رانننده
  • کنترل یونیت

اول از همه باید بدانید این سیستم قابلیت تولید باد نداشته و مانند پرادو نیست که کمپرسور بتواند کمک ها را باد کند، کمپرسور جنسیس و سنتنیال حکم یک مقسم داشته و فشار باد از طریق ریسرور که زیر سپر جلو سمت راننده قرار دارد تامین میگردد. پس اگر به هر دلیلی سیستم نشتی و پنچری داشته باشد باد کل سیستم خالی شده و خودرو کامل میخوابد  و مشکلات جدی ایجاد میکند که در این صورت از تردد با خودرو اجتناب کنید و سعی کنید آن را با خودروبر های مخصوص (زمانی که جنسیس و یا سنتنیال میخوابد آنقدر ارتفاع از دست میدهد که سپر خودرو ممکن است به پل های خودروبر گیر کند.) به تعمیرگاه منتقل کنید.

نکته دوم در مورد کمک های جلو و بالن های عقب جنسیس و سنتنیال است، این بالن ها لاستیکی هستند و دقیقا مانند تیوب لاستیک های قدیمی هستند. این تیوب ها به مرور فرسوده می شوند و هر لحظه امکان دارد مقاومت خود را از دست داده و ارتفاع کم کنند. همانطور که می دانید تنها راه تعمیر بالن و کمک جنسیس این است که محل نشتی پیدا شده و دقیقا مشابه آپارات تیوب، پرس و رفع پنچری شوند که اینکار به هیچ عنوان ماندگار نبوده و دوباره پس از مدتی کمک یا بالن باد از دست خواهند داد. همانگونه که استفاده از تیوب های کارکرده و استوک تضمین ندارد استفاده از کمک و بالن استوک برای جنسیس و سنتنیال نیز کاری اصولی نیست. اما با توجه به قیمت دلار و قیمت نجومی کمک های نو اصلی این خودروها، بسیاری از مالکان به سمت تعمیر و استفاده استوکی روی آورده اند که به طبع اصولی نخواهد بود و شما دوباره درگیر هزینه در تعمیرگاه و مشکلات کف خواب شدن خودروی خود خواهید شد، البته در مواردی نیز مشاهده شده که این کمک ها در نمونه استوک دوام آورده اند و جواب داده اند.

نکته سوم در مورد اقدامات تعمیرگاهی است، زمانی که خودروی جنسیس یا سنتنیال نیاز داشته باشد که جک و خرک شود، باید با جک دو ستون یا قیچی این کار انجام شود و جک زدن سمتی زیر این خودروها سبب می شود سنسورهای تخمین ارتفاع در این خودروها از کالیبره خارج شود و ارتفاع خودرو از حالت استاندارد خارج شود که نیاز به اقدامات خاصی خواهد داشت.

نکته چهارم در مورد خرید این خودروها است که چگونه میتوان تشخیص داد تعلیق این خودرو ها سالم است یا خیر؟ خودروی مورد نظر را چند مرتبه از طریق دکمه های کنار لیور دنده داخل اتاق، بالا و پایین ببرید، دیاگ بزنید و سیستم ECS را کامل چک کنید، جنسیس و سنتنیال با تعلیق سالم در ارتفاع استاندارد تقریبا به اندازه ۴ انگشت دست بین گلگیر و لاستیک ارتفاع دارد، شلگیر های خودرو را چک کنید سالم باشند این شلگیر ها اگر ارتفاع خودرو کم شود آسیب می بینند. با توجه به اینکه ارتفاع این خودروها اگر ریز پنچری داشته باشند میتوان آن را در یک آپاراتی با تفنگ باد بالا آورد، لذا مراقب باشید جنسیس یا سنتنیال مورد نظر شما در این دسته نباشند و به اصطلاح دوپینگی نباشند.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *