همه روزه از 9:30 الی 7 عصر

بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

روز های کاری از 9:30 الی 7 عصر
بلوار مرزداران خیابان ناهید کارواش کاسپین تعمیرگاه علی توکیو

گارانتی 20/000 کیلومتر

چرا هیوندای سانتافه یاتاقان می زند؟

Logopit_1626956409383_compress0

خودروی هیوندای سانتافه با کد DM که همین فیس جدید سانتافه بوده و چندین سال اخیر وارد شده دارای موتور هیوندای با کد تتا II بوده و ۲.۴ لیتر حجم موتور و چهار سیلندر است. این موتور از نظر مهندسی طراحی موتور بدون ایراد محسوب می گردد و به همین دلیل چندین سال است که تولید شده و همچنان نیز در حال تولید است. اما از نظر مصرف کننده و فنی دارای ضعف هایی است. اولین ضعف اساسی این موتور ها این است که از سال ۲۰۱۴ این موتور در چین تولید می شود و کیفیت ریخته گری و مهمتر “آلیاژ متالوژی” ضعیف تری نسبت به رقبای خود دارد. باید بدانید این موتور از نظر قیمتی ارزانترین موتور تولیدی است که هیوندای و کیا در خودروهای خود استفاده میکنند و به همین جهت در چین تولید می شود که ارزان تمام شود ولی همین موتور در ایران تنها موتور این خودروها بوده و چند صد برابر قیمت هیوندای به دست مصرف کننده ایرانی می رسد.

دومین ضعف مصرفی این موتور، اویل پمپ آن است.. این اویل پمپ که دارای بالانسر نیز هست و مسولیت کاهش لرزش های موتور را نیز دارد، دارای عمر مفید است و باید هر ۶۰/۰۰۰ کیلومتر الی ۸۰/۰۰۰ کیلومتر عوض شود. که این کار نیز در ایران عموما توسط مالکان خودرو انجام نمی شود.

حساسیت این موتور به روغن متوسط بوده بدین معنی است که در اثر استفاده از روغن های تقلبی و بی کیفیت( همین روغن های مزخرف را نیز مردم دیر به دیر عوض میکنند) موتور از ناحیه یاتاقان ها دچار تنش های جدی شده و متاسفانه اتفاقات بدی می افتد.

موضوع آخر بحث موارد مصرف این خودرو است. خودروی سانتافه DM با موتور چهار سیلندری که دارد اصلا نسبت وزن به قدرت موتور مناسبی ندارد و ما ایرانی ها که عشق گاز دادن داریم مجبوریم معمولا با این خودرو گاز زیادی بدهیم تا بلکه یه خورده شتاب بگیرد و همین امر نیز که فشار زیاد وارد کردن به این موتور چینی مظلوم است عامل دیگری است که سبب می شود این خودرو حجم زیادی از یاتاقان زدن های شایع بازار را داشته باشد.

اخبار جدید و اطلاعیه های ما را دنبال کنید

چنانچه تمایل دارید اخبار جدید ما را دنبال کنید و از اطلاعیه های جدید تعمیراتی که برای خودروهای مختلف صادر می شود باخبر شوید شماره تماس خود را در این بخش وارد کنید. شماره شما به صورت محرمانه نزد ما حفظ شده و هیچ پیغام تبلیغاتی صادر نخواهد شد.

4 پاسخ

  1. باید بین کیلومتر ۶۰ تا ۸۰ هزار تا تعویض گردد یا باید تست فشار انجام گردد ؟ هزینه تعویض و قیمت اویل پمپ برای سانتافه ۲۰۱۵ موتور DM چقدر است ؟ ممنون .

      1. سلام .اگر اویل پمپ و عوض کنیم مشکل یاتاقان حل میشه یا باز هم ممکنه یاتاقان بزنه؟

        1. اویل پمپ این موتور ها مصرفی بوده و باید تعویض گردد. یاتاقان زدن سانتافه عوامل مختلفی داشته که یکی از انها فرسودگی اویل پمپ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *